Wizytówki firm Ogłoszenia / komis Forum UltraSport.pl
 
Strona główna Piłka nożna Siatkówka Koszykówka Formuła 1 Sporty Zimowe Tenis Żużel Sporty walki Inne sporty Lifestyle
Ultrasport poleca
Mistrzostwa Świata RPA 2010 Aktualności Piłka nożna Formuła 1 Siatkówka Koszykówka Sporty zimowe Tenis Żużel Sporty walki Kulturystyka Inne sporty Galeria zdjęć Lifestyle Auto & Moto Sprzęt & Gadżety Kulinaria & Trunki Wspomagacze Trunki Zdrowe odżywianie Podróże & Wyzwania Zdrowie VIP Hi - Tech Turystyka UltraFit Słownik Imprezy Sportowe MŚ Brazylia 2014 Euro 2012
Baza ogłoszeń
dodaj ogłoszenie do komisu
Odzież Sprzęt sportowy Sprzęt turystyczny Akcesoria Inne
Wyszukaj firmę
Ogólnopolska baza firm
Ogólnopolska baza firm
Sklepy sportowe Sklepy internetowe Producenci sprzętu Dystrybutorzy sprzętu Wypożyczalnie Noclegi Obiekty sportowe Kluby sportowe Szkoły, Instruktorzy Biura podróży Ośrodki wypoczynkowe Pozostałe...

Kulinaria & Trunki Trunki

Polskie wódki - Świat zachwyca się polskimi procentami

Trunki 2007-10-13
Powszechnie uważane za synonim jakości. Obecne na najbardziej ekskluzywnych przyjęciach całego świata. Polskie wódki łączą tradycyjną recepturę z potęgą marketingu. Potwierdzeniem ich klasy są odnoszone od lat sukcesy na najważniejszych światowych konkursach spirytualiów. Ubiegły, 2006 rok, był tego najlepszym przykładem.

Polska wódka od wielu lat zachwyca jurorów międzynarodowych konkursów. Choć wszelakich rankingów, konkursów i wydarzeń oceniających jakość alkoholi z roku na rok przybywa, tak naprawdę liczy się jedynie kilka z nich.

EUROPEJSKI KONKURS, ŚWIATOWA JAKOŚĆ
Wśród producentów i koneserów alkoholi mocnych niezmiennie wysoko oceniany jest odbywający się w Brukseli konkurs Monde Selection. Konkurs organizowany jest od 1961 roku przez najstarszą na świecie niezależną organizację badającą jakość produktów żywnościowych (w tym alkoholi) w certyfikowanych laboratoriach. Nagrody wręczane są laureatom podczas międzynarodowej gali, która uważana jest za jedno z najbardziej znaczących wydarzeń w branży alkoholowej.
Prawdziwym „weteranem”, zarówno Monde Selection, jak i innych światowych konkursów, jest z pewnością Wyborowa, wódka obecna na 78 rynkach świata, eksportowana nieprzerwanie od czasów PRL-u.
-Wódka Wyborowa bierze udział w międzynarodowych konkursach wyrobów alkoholowych od 1962 roku – podkreśla Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyborowej. - Do tej pory uczestniczyła w 29 konkursach na całym świecie. Do chwili obecnej Wyborowa i jej „siostra” z kategorii Super Premium – Wyborowa Single Estate – zdobyły 29 medali, w tym 22 złote. Nagrodą, którą sobie najbardziej cenimy, jest International High Quality Trophy, zdobyte w 2002 roku w konkursie zorganizowanym przez Monde Selection. Warunkiem otrzymania tej nagrody było zdobycie złotych medali przez ten sam produkt w ciągu trzech lat z rzędu w konkursach Monde Selection.
Jeśli jednak mamy na myśli rok 2006, za niekwestionowaną królową Monde Selection uznać należy Luksusową. W ubiegłorocznej edycji Luksusowa szósty raz z rzędu zdobyła złoty medal. Dodatkowo – podobnie jak niegdyś Wyborowa – została uhonorowana specjalnym wyróżnieniem International High Quality Trophy, przyznawanym produktom, które w swojej kategorii zdobyły trzy złote medale pod rząd.
-Wódka Luksusowa zgłaszana jest do udziału w międzynarodowym konkursie jakości Monde Selection co rok – nie bez dumy wyjaśnia Arkadiusz Dobosz, brand manager wódki Luksusowa. - Chcemy potwierdzać jakość Luksusowej w sposób wiarygodny dla naszych klientów i konsumentów, stąd wybór właśnie tej niezależnej i renomowanej organizacji, w której konkursie nie jest łatwo zdobyć złoto. Konkurs składa się z kilku etapów – oceniane są walory organoleptyczne produktów (smak, zapach, zharmonizowanie) oraz wykonywane badania laboratoryjne. Wódka Luksusowa zdobyła pierwszy złoty medal w konkursie Monde Selection w 2001 roku i od tej chwili co roku jest doceniana przez niezależnych ekspertów.
Jak zatem łatwo policzyć, do tej pory Luksusowa może się poszczycić sześcioma złotymi medalami Monde Selection oraz dwoma wyróżnieniami International High Quality Trophy. Jest więc w tym konkursie swoistym rekordzistą.
Inne polskie marki, choć na rynku eksportowym funkcjonują krócej, również zdobyły mogą przychylne recenzje jurorów Monde Selection. Rok 2006 przyniósł również srebrny medal dla wódki Soplica Staropolska, eksportowanej na rynki Wielkiej Brytanii, Irlandii i Meksyku od października 2005 roku.
- Pomimo stosunkowo krótkiej obecności Soplicy na międzynarodowych rynkach marka ta zdążyła już odnieść sukcesy na tak znanych konkursach, jak Monde Selection, IWSC czy Superior Taste Award – podkreśla Paweł Królikowski, brand manager Domestic Vodka w firmie Bols. - Szczególnie cieszy nas złoty medal przyznany Soplicy Staropolskiej przez jurorów Monde Selection, konkursu o szczególnie dużej randze, który ocenia nie tylko smak i wygląd wódki, ale także elementy składające się na prezentację produktu, takie jak etykieta, korek czy butelka.

POLSKA ZDOBYWA SERCA JURORÓW IWSC
Oprócz Monde Selection, konkursem, na którego wyniki z biciem serca czekają producenci alkoholi na całym świecie, jest International Wine and Spirits Competition (IWSC), konkurs organizowany od 1969 roku. W gronie wiceprezydentów konkursu IWSC zasiadają wpływowe osobistości branży alkoholowej, m.in. baronessa Phillippine de Rothschild, Miguel Torres, markiza Piero Antinor, Robert Drouhin, Robert Mondavi czy sir Anthony Greener.
Do powstania IWSC przyczynił się chemik, Anton Massel, który w 1969 roku założył organizację zwaną Klubem Enologicznym. Massel, tworząc podwaliny międzynarodowego konkursu win i spirytualiów, pragnął przede wszystkim, aby bazował on nie tylko na – czasem zawodnej poprzez swój subiektywizm – analizie organoleptycznej, lecz także na surowych kryteriach analizy chemicznej. W 1978 roku nazwa przedsięwzięcia została zmieniona na IWSC. Zmieniły się także założenia konkursu. Rygorystyczne analizy technologiczne alkoholi mają obecnie potwierdzać standardy jakościowe nagrodzonych win, likierów czy alkoholi mocnych. Nagrodzone produkty, które nie przejdą pozytywnie analizy technicznej oznaczającej, że są zgodne z normami Unii Europejskiej, mogą nawet stracić medal.
W ciągu wielu lat funkcjonowania konkursu IWSC polskie wódki zdobywały nieraz najwyższe odznaczenia. Wyniki tegorocznej edycji konkursu, które nie tak dawno zostały ogłoszone, nie pozostawiają złudzeń – polska wódka nadal jest górą. Srebrne medale w kategorii wódek czystych 40% należą do znanych polskich marek i jednocześnie naszych sztandarowych towarów eksportowych – wódki Belvedere, Soplicy Szlachetnej Polskiej, Wyborowej czy Luksusowej. Polska jakość to jednak nie tylko wódka czysta. W kategorii wódek smakowych cytrusowych srebrny medal zdobyła wódka Belvedere Cytrus, a w kategorii wódek smakowych dried fruits – Soplica Tradycyjna Polska.
„Srebrny medal. Też mi wyróżnienie”, można by pomyśleć. Warto jednak wiedzieć, że w konkursie o takiej renomie i tak surowych kryteriach oceny srebro jest więcej warte od wielu złotych medali zdobytych na konkursach o niższej randze i zdecydowanie bardziej łaskawych kryteriach sędziowania. Rygorystyczny, dwustopniowy sposób oceniania alkoholi na IWSC składa się zarówno ze wspomnianej już analizy technologicznej, jak i z profesjonalnej degustacji w specjalnie do tego przygotowanych, izolowanych pomieszczeniach, w których wszystkie testowane próbki alkoholi umieszczane są w identycznych naczyniach, aby uniknąć podejrzeń o sugerowanie się marką czy wyglądem opakowania.

GWIAZDY ŚWIECĄ W BRUKSELI
Wydarzeniem młodszym od wspomnianych już międzynarodowych konkursów, jakimi są IWSC czy Monde Selection, choć cieszącym się coraz większą renomą, są coroczne nagrody Superior Taste Award, przyznawane w Brukseli przez International Taste & Quality Institute. ITQI to międzynarodowa organizacja zajmująca się wyróżnianiem artykułów spożywczych i napojów. Jury składa się ze specjalistów, szefów kuchni, znawców win i alkoholi współpracujących z największymi branżowymi stowarzyszeniami kulinarnymi czy alkoholowymi, takimi jak chociażby Międzynarodowe Stowarzyszenie Sommelierów. Alkohole zgłoszone do nagrody STA przejść muszą, podobnie jak w przypadku IWSC, przez gęste sito analiz technologicznych i degustacji. Każdy z jurorów przyznaje testowanej próbce określoną liczbę punktów. Nagrody w postaci gwiazdek otrzymują produkty, które uzyskały odpowiednio 70% (1 gwiazdka), 80% (dwie gwiazdki) i 90% (3 gwiazdki) maksymalnej liczby punktów. Nagrodzony producent ma prawo używać tytułu Superior Taste Award przez trzy lata od otrzymania nagrody (pod warunkiem, że w tym czasie nie doszło do zmiany receptury i innych modyfikacji produktu). W 2006 roku nagrodzonych zostało 287 produktów z 55 krajów. Trzema gwiazdkami nagrodzono 8% zgłoszonych produktów, dwiema gwiazdkami – 29% produktów, zaś jedną gwiazdką – 32% konkursowych produktów.
Wśród tegorocznych laureatów STA znalazła się polska Soplica. Marka znana – jak by nie było – od 1891 roku, na międzynarodowych rynkach zadebiutowała w październiku 2005 roku. Przy tak krótkiej obecności na rynku za duży sukces uznać więc można wyróżnienie Soplicy Wódki Szlachetnej oraz Soplicy Wiśniowej nagrodami Superior Taste Award. Soplica Wódka Szlachetna w ocenie jury otrzymała dwie gwiazdki. Jury doceniło też Soplicę Wiśniową, przyznając jej jedną gwiazdkę.
- W konkursie Superior Taste Award organizowanym przez ITQI oceniane są cztery podstawowe cechy: wygląd, na który składa się kolor i przejrzystość płynu, jego zapach, tekstura i sam smak – mówi Paweł Królikowski.

SAN FRANCISCO STOLICĄ NAJLEPSZEGO SMAKU
Choć zdecydowanie najlepszymi opiniami branży cieszą się europejskie konkursy spirytualiów, warto też wspomnieć o konkursie, który gromadzi od lat plejadę marek alkoholi najbardziej docenianych przez Amerykanów. Mowa o San Francisco World Spirit Competition, największym amerykańskim konkursie napojów alkoholowych. W edycji 2006 przetestowanych zostało 701 produktów z 52 krajów.
Podwójny złoty medal przyznano m.in. – co nie jest zaskoczeniem – polskiej wódce Chopin, prawdziwemu tytanowi amerykańskiego rynku alkoholi mocnych. Srebrne odznaczenie zdobyły też takie polskie marki, jak Belvedere czy Pravda. Wódka Pravda jest też laureatem złotego medalu SFWSC z 2004 roku.
-Udział w konkursach SFWSC związany jest z obecnością wódki Pravda na rynku amerykańskim, która datuje się od roku 2004– mówi Maurycy Kulak z firmy Jobert Polska, produkującej Pravdę. – Oprócz nagród na SFWSC, Pravda jest też laureatem nagrody American Academy of Taste oraz nagrody The Adams Growth Brands za wysoki poziom sprzedaży w 2005 roku. Polska wódka już od dawna jest w Stanach postrzegana jako produkt o wysokiej jakości i tradycyjnym pochodzeniu. Polska jest pod tym względem uważana za kraj prestiżowy.

NAGRODA... I CO DALEJ?
Czy warto brać udział w międzynarodowym konkursie? Tak liczna obecność polskich marek na najważniejszych światowych konkursach jest z pewnością na to najlepszym dowodem.
- Jesteśmy przekonani, ze udział w konkursach jest nie tylko przydatny, ale w przypadku znanych marek wręcz niezbędny dla uzyskania prestiżu, uznania, pozycji i wyróżnienia się wśród marek konkurencyjnych – oceniaAndrzej Szumowski z Wyborowej.
W jaki jednak sposób wykorzystać potencjał polskich wódek i wysokie noty jury? Każdy z producentów ma na to swoje własne sposoby. Nad przekuciem konkursowych laurów na rosnące wyniki sprzedaży czuwają też sztaby specjalistów od marketingu.
FOT. MONIKA FILIPIUK, ARCHIWUM "ŚWIATA ALKOHOLI"
- Sukcesy w konkursach zdecydowanie ułatwiają kampanie marketingowe – wyjaśnia Maurycy Kulak. – Amerykańskie prawo pozwala na stosowanie reklam porównawczych, co daje nam dużą okazję do zaprezentowania walorów Pravdy. W amerykańskiej kampanii reklamowej Pravdy zdarzyło nam się też wykorzystać nawet sukcesy konkurencji, tworząc plakaty z hasłem “Grey Goose wygrała w Chicago. Pravda wygrała w San Francisco. A jakie jest twoje zdanie?”
Co jednak począć, gdy prawo, tak jak ma to miejsce w Polsce, nie zezwala na reklamy porównawcze? Złoty czy srebrny medal nie podniesie sam w sobie poziomu sprzedaży wódek, który – nomen omen – kuleje ostatnio w związku z falą wakacyjnych upałów. Niezbędne są kampanie reklamowe, które wzmocnią siłę marek znad Wisły. Jak podkreślają producenci, polska wódka ma potencjał godny pozazdroszczenia. Rzecz w tym, aby go odpowiednio wykorzystać
JUSTYNA ŁOTOWSKA


Raster


2006 – rok polskiej wódki

IWSC
kategoria: wódka czysta 40%
- srebrny medal – Belvedere Vodka, Soplica Szlachetna Polska, Wyborowa, Luksusowa
kategoria: wódka smakowa cytrusowa
- srebrny medal (Best in class) – Belvedere Vodka Cytrus
kategoria: wódka smakowa dried fruits – Soplica Tradycyjna Polska
kategoria: likier wiśniowy – Soplica Wiśniowa Polska
kategoria: likier pomarańcza i miód – Soplica Staropolska

SUPERIOR TASTE AWARD
lBols Vodka – dwie gwiazdki
lBols Vodka Guarana – dwie gwiazdki
lSoplica Wiśniowa Polska – jedna gwiazdka
lSoplica Wódka Szlachetna Polska – dwie gwiazdki
lWyborowa – dwie gwiazdki
lWyborowa Rose – dwie gwiazdki

MONDE SELECTION
lLuksusowa – szósty złoty medal i „International High Quality Trophy” za zdobycie złotego medalu trzy lata pod rząd
lSoplica Staropolska – złoty medal

SAN FRANCISCO WORLD SPIRIT COMPETITION
kategoria: wódki czyste
lChopin Vodka – podwójny złoty medal
lBelvedere Vodka – srebrny medal
lPravda Vodka – srebrny medal
lMillennium Vodka – brązowy medal
kategoria: wódki smakowe
lBelvedere Pomarańcza – srebrny medal


Tagi Polska wódka Najlepsza polska wódka Wódka finlandia

Skomentuj artykuł Polskie wódki - Świat zachwyca się polskimi procentami

Zarejestruj się Zaloguj się Skomentuj artykuł

  Re: Polskie wódki - Świat zachwyca się polskimi procentami ~Crosas 2008-03-20 13:29:11
Nie trudno się dziwić, ze polskie alkohole s arozchwytywane. To po prostu dobre vódki. Widać, ze Soplica - moj favoryt - dostala sporo nagrod :] Bardzo mnie to cieszy, bo to marka po która sięgam od lat. Teraz utwierdzili mnie w przekonaniu ze warto bylo :)
  Re: Polskie wódki - Świat zachwyca się polskimi procentami ~Dimas 2008-04-14 23:46:42
To ze sie zachwycaja to nic. Niech pija z nami, bo takie pychotki jak Sopliczka to sie wciaga u nas nosem. Wódka to nasza kultura, tzreba ją kultywować, jakem szlachta! Z Soplicowa!
  Re: Polskie wódki - Świat zachwyca się polskimi procentami ~artur 2009-07-21 00:21:01
Jedyne co można napisać o tych nagrodach jakie dostajemy to że te wódki które podawane są jurorom do oceny nie mają nic wspólnego z tym co kupujemy w sklepach, a o tym chyba nikt z obecnych tutaj nie wie.

Ja polecam wódkę ukraińską Khortytsa Classic, najdelikatniejsza wódka jaką piłem,…
  Re: Polskie wódki - Świat zachwyca się polskimi procentami ~klient 2010-02-08 20:06:11
Jakość naszych trunków robi furorę na zachodnim rynku bo oni mają wynalazki :)
Ja miałem okazję popić Mołdawską wódkę SPICUL i byłem bardzo mocno zachwycony jak i moi gośie. Niesamowite wrażenia smakowe - Polecam Spotkałem ją w internecie na www.magero.pl
  Re: Polskie wódki - Świat zachwyca się polskimi procentami ~PiotrF 2011-07-11 18:39:41
Mam rodzinę na Białorusi i nigdy bym im nie przywiózł Pravdy czy Smirnoffa mówiąc że to Polskie wódki. Bo by mnie wyśmieli, nawet jeśli to prawda. To nazwy kojarzące się z Rosją i powiedzieliby mi, ze to na pewno jakaś podróba rosyjskiej wódki. Nie rozumiem po co nasze wódki nazywać jakby…

Zobacz podobne artykuły do Polskie wódki - Świat zachwyca się polskimi procentami

Martini Asti - dwa odżywcze drinki Trunki 2009-05-13
Bąbelki Martini Asti stanowią idealną inspiracje do pozytywnych letnichzmian. Lekkość i świeżość musującego wina idealnie komponuje się z elegancją...
Koktajlowy zawrót głowy Trunki 2008-06-17
Coraz chętniej jeździmy po świecie, poznajemy nowe smaki, a po powrocie chcemy mieć do nich dostęp w domu czy restauracji. Interesujemy się dobrymi...
Polskie wódki - Świat zachwyca się polskimi procentami Trunki 2007-10-13
Powszechnie uważane za synonim jakości. Obecne na najbardziej ekskluzywnych przyjęciach całego świata. Polskie wódki łączą tradycyjną recepturę z...
Arak- dawny czar półkwaterki z arakiem Trunki 2007-10-13
Jeszcze sto lat temu bardzo popularny, masowo konsumowany trunek, dziś niemal całkiem zapomniany. Arak, egzotyczna wódka pochodząca z dalekiej...
Whisky Dewar's - droga sukcesu Trunki 2007-10-13
Historia marki Dewar's rozpoczęła się w 1828 roku, gdy młody i pełen zapału John Dewar porzucił życie w małym gospodarstwie rodziców i wyruszył do...
Drinki na lato - orzeźwienie z dobrym procentem Trunki 2007-10-13
Chłodzą rozgrzane letnimi upałami ciało, odprężają i zapewniają lepsze samopoczucie, cieszą oczy tęczą najróżniejszych barw, zaś podniebienia...
Copyright © 2006 Ultrasport.pl Kontakt Ultrasport.pl | Regulamin portalu Ultrasport.pl | Polityka prywatności
Serwery zapewnia yn.pl